Πέμπτη 17 Απριλίου 2008

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΕ ΤΑ "ΣΑΜΑΡΑΚΙΑ" ;

Με "σαμαράκια" θέλει να γεμίσει τις κεντρικές οδούς της πόλης μας η δημοτική αρχή. Ήδη στη Σοφ. Βενιζέλου μπήκαν τα πρώτα και πιθανόν στη συνέχεια να τοποθετηθούν και τα υπόλοιπα. Όμως από όσο γνωρίζουμε, η νομοθεσία δεν θεωρεί ασφαλές και νόμιμο μέτρο τα "σαμαράκια" καθώς Δήμος των Βορείων Προαστίων έχει καταδικαστεί ύστερα από καταγγελία οδηγού. Εκτός αυτού, το Δημοτικό Συμβούλιο δεν έχει ψηφίσει την έγκριση τοποθέτησης των επιβραδυντικών ταχύτητας όμως τα ¨σαμαράκια" μπαίνουν.
Ρωτάμε λοιπόν:
- Γνωρίζουν οι δημοτικοί σύμβουλοι τις πιθανές νομικές επιπτώσεις που μπορεί να έχουν σε περίπτωση που ψηφίσουν την εφαρμογή του μέτρου και στη συνέχεια τους καταγγείλει οδηγός για ζημιά που πάθει από τα "σαμαράκια";
-Η δημοτική αρχή γνωρίζει τους κινδύνους μιας τέτοιας απόφασης ;


- ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ Ο Κ.Ο.Κ.-
Μια προσεκτική ματιά στις προϋποθέσεις, που προκύπτουν από τον Κ.Ο.Κ. και τη ρυθμιστική Υπουργική Απόφαση, καθιστά σαφές πως, τα σαμαράκια απαγορεύονται και η τοποθέτησή τους επιτρέπεται μόνο:
• Σε δρόμους δευτερεύουσας κυκλοφοριακής σημασίας, στους οποίους συντρέχουν ειδικοί λόγοι για τη μείωση της ταχύτητας των οχημάτων, όπου ΔΕ ΔΙΕΡΧΟΝΤΑΙ μέσα μαζικής μεταφοράς.
• Όταν και αφού έχουν αποκλεισθεί άλλοι τρόποι μείωσης της ταχύτητας διέλευσης των οχημάτων.
Παράλληλα, για την τοποθέτηση των σαμαριών πρέπει να πληρούνται οι παρακάτω προϋποθέσεις:
• Πρόκειται για δρόμο αποκλειστικά τοπικής κυκλοφορίας.
• Δε διέρχονται από εκεί οχήματα Αμέσου Βοήθειας.
• Διέρχονται λιγότερα από 30 οχήματα/ώρα.
• Το όριο των 30 χλμ./ ώρα (που επιβάλλεται) δεν προκαλεί συμφόρηση.
• Το μήκος του δρόμου (από διασταύρωση σε διασταύρωση) είναι άνω των 100 μέτρων.
• Η κλίση του δρόμου είναι μικρότερη του 4%.
• Τα σαμαράκια απέχουν 40-100 μέτρα μεταξύ τους.
• Τα σαμαράκια απέχουν τουλάχιστον 20 μέτρα από στροφή ή διασταύρωση.
Ως προς τον τύπο τους…Βάσει των προδιαγραφών που αφορούν στον τύπο και στη μορφή των εν λόγω μετατροπών στο οδόστρωμα, προβλέπεται πως πρέπει:
• Να έχουν μέγιστο ύψος 5-10 εκατοστών.
• Να έχουν μήκος από 3,5-4,0 μέτρα, προκειμένου να ανεβαίνει ολόκληρο το αυτοκίνητο επάνω τους (και σε αυτή την περίπτωση δεν καλύπτονται απόλυτα ορισμένα επαγγελματικά οχήματα, λόγω μεγάλου μήκους μεταξονίου).
• Να είναι καλυμμένα με έντονο αντανακλαστικό χρώμα.
• Να υπάρχει σήμανση για την ύπαρξή τους τόσο στην αρχή του δρόμου, όσο και πριν από το σαμαράκι.
Στη θεωρία…Οι σωστές διαδικασίες, που πρέπει να ακολουθούνται για την τοποθέτησή τους, ορίζουν πως:
• Ο δήμος εντοπίζει τον "προβληματικό" δρόμο.
• Ζητείται εκπόνηση μελέτης από Τεχνική Υπηρεσία.
• Η τελευταία προτείνει μέτρα για την αντιμετώπιση του προβλήματος (στένωση, δενδροφύτευση, μονοδρόμηση κ.ά.).
• Εφ' όσον τα συγκεκριμένα μέτρα αποδεικνύονται ανέφικτα ή μη αποδοτικά, προτείνονται τα σαμαράκια ως τελευταία λύση.
• Εκπονείται νέα μελέτη, προκειμένου να διασφαλιστεί η τήρηση όλων των τεχνικών προδιαγραφών.
• Η Τεχνική Υπηρεσία προσκομίζει τα αποτελέσματα της νέας μελέτης στο δημοτικό συμβούλιο, το οποίο και αποφασίζει για την τοποθέτηση.

Δεν υπάρχουν σχόλια: