Όπως θα γνωρίζετε, σύμφωνα με το άρθρο 58 του Ν. 3852/2010 (Καλλικράτης), «με απόφαση του Δημοτικού συμβουλίου, η οποία λαμβάνεται με μυστική ψηφοφορία και με πλειοψηφία των δύο τρίτων (2/3) του συνόλου των μελών του, επιλέγεται πολίτης που αποτελεί προσωπικότητα εγνωσμένου κύρους ως δημοτικός συμπαραστάτης του πολίτη και της επιχείρησης. Η σχετική διαδικασία πρέπει να έχει ολοκληρωθεί σε αποκλειστική προθεσμία δύο (2) μηνών από την εγκατάσταση των δημοτικών αρχών».
Ο νέος αυτός θεσμός θα μπορούσε υπό προϋποθέσεις....... να αποτελέσει έναν προστάτη και σοβαρό στήριγμα για τους πολίτες, τοπικούς φορείς ή επιχειρήσεις απέναντι σε πράξεις κακοδιοίκησης ή αυθαιρεσίας των υπηρεσιών της περιφέρειας, των νομικών προσώπων και των επιχειρήσεών της.
Η πρώτη και βασική προϋπόθεση είναι να υπάρξει η θέληση, κύρια από τη πλευρά της πλειοψηφίας, ώστε ο θεσμός του «Δημοτικού συμπαραστάτη του πολίτη» να αποκτήσει ουσιαστικό χαρακτήρα και όχι να περιοριστεί σε ένα γραφειοκρατικό -διακοσμητικό ρόλο. Θεωρούμε αδιανόητο η θέση του Δημοτικού Συμπαραστάτη του πολίτη να στελεχωθεί από πρόσωπο με στενές και πολύχρονες σχέσεις με τη διοίκηση για ευνόητους λόγους.
Η δεύτερη προϋπόθεση, που εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την πρώτη, είναι η επιλογή του προσώπου που θα επωμιστεί αυτόν τον σημαντικό όσο και ευαίσθητο ρόλο να γίνει με αξιοκρατικά κριτήρια και μακριά από κομματικές, παραταξιακές ή προσωπικές φιλίες ή σκοπιμότητες.
Κατά τη γνώμη μας τέτοια κριτήρια είναι η αμεροληψία και η αντικειμενικότητα, η ευρύτητα πνεύματος και η ανεξαρτησία γνώμης, η αδιαπραγμάτευτη διάθεση για σύγκρουση με καταστάσεις και πρόσωπα που μπαίνουν εμπόδιο στη χρηστή διοίκηση, η επιστημονική κατάρτιση και η γνώση διοικητικών θεμάτων και κυρίως η κοινωνική καταξίωση και η βιωματική σχέση του με την έννοια του δικαίου σαν αδιαπραγμάτευτου αγαθού της ανθρώπινης κοινωνίας.
Με βάση τα παραπάνω πιστεύουμε πως θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει μία ουσιαστική συζήτηση μεταξύ των παρατάξεων του Δημοτικού συμβουλίου ώστε να επιτευχθεί η καλύτερη επιλογή και με τη μεγαλύτερη δυνατή αποδοχή, χωρίς ανακοίνωση τετελεσμένων. Φοβόμαστε ότι στο τέλος των προβλεπόμενων από το νόμο ψηφοφοριών καμία υποψηφιότητα δεν θα καταφέρει να συγκεντρώσει τα απαιτούμενα 2/3 του συνόλου των ψήφων, με αποτέλεσμα να μη λειτουργήσει ο θεσμός με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει.
Συμμετέχουμε στη συζήτηση και τη διαδικασία παρόλο που γνωρίζουμε τα όρια αυτού του τύπου των θεσμών. Παράλληλα όμως επιμένουμε μέσω της δράσης και της πρακτικής μας στη δημιουργία επιτροπών κοινωνικού ελέγχου της διοίκησης και των οργανισμών της από τους ίδιους του πολίτες.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου