Ένα έργο που θα μπορούσε πραγματικά να αποτελέσει ανάσα ζωής για το λαό της πόλης εάν υιοθετούνταν η πλήρης υπογειοποίηση των γραμμών με την παράλληλη απόδοση των χώρων που χρησιμοποιεί ο ΟΣΕ (αμαξοστάσιο, σταθμός Πελοποννήσου κλπ) στους δημότες.
Η ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΤΗΣ ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗΣΗ ανάγκη για πλήρη υπογειοποίηση των γραμμών μετατράπηκε σύντομα σε ανισοπεδοποίηση και μερική υπογειοποίηση από τις κυβερνήσεις, πρώτα του ΠΑΣΟΚ και μετά της ΝΔ, που ανέλαβαν το σχεδιασμό και την υλοποίηση του έργου.
Είναι μεγάλες οι ευθύνες της διοίκησης Ταμπακίδη που αποδέχθηκε την μερική υπογειοποίηση καθώς και της διοίκησης Τρίγκα, που οι λεονταρισμοί της επί κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, μετατράπηκαν σε απόλυτη υποταγή αμέσως μετά την ανάληψη της διακυβέρνησης της χώρας από τη ΝΔ.Η Δημοτική Αναγέννηση, από το ξεκίνημα του έργου, ήταν η μόνη παράταξη που με τους δημοτικούς της συμβούλους ψήφισε την πλήρη υπογειοποίηση ως μοναδική λύση. (Απόφ. Δ.Σ. 27/6/2002).
Η Δημοτική Αναγέννηση σε όλο το επόμενο διάστημα στήριξε και συμμετείχε στους αγώνες των κατοίκων της περιοχής για πλήρη υπογειοποίηση, κατήγγειλε την απόπειρα ποινικοποίησης τους και συμπαραστάθηκε στους διωκόμενους αγωνιστές.
Η παράταξη Σαράντη, που ασκεί τη διοίκηση τα τελευταία δυο χρόνια, δεν είναι άμοιρη ευθυνών.
Την επομένη μέρα της εκλογικής νίκης της δεν αντέδρασε στην κοπή εκατοντάδων δέντρων και στην επιτάχυνση του έργου, δίνοντας ουσιαστικά πράσινο φως με τη δημιουργία τετελεσμένων. Άλλωστε στο προεκλογικό της πρόγραμμα μιλούσε για «...πλήρη και ακριβή υλοποίηση της Μελέτης Εφαρμογής του έργου» και όχι για πλήρη υπογειοποίηση.
Η πολιτική της αυτή επιβεβαιώνεται σήμερα με την υπογραφή ενός «μνημονίου συνεργασίας» μεταξύ Δήμου, ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. και Υπουργείου Μεταφορών.
ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ ΤΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ
Η σημερινή διοίκηση του Δήμου χρησιμοποιώντας τον επικοινωνιακό της μηχανισμό προσπαθεί να παρουσιάσει το μνημόνιο ως επίτευγμα κι ας γνωρίζει καλά το αντίθετο.
Το περίφημο αυτό «μνημόνιο» από αυτό ακόμα το εισαγωγικό του σημείωμα μας προϊδεάζει για το τι μέλλει γενέσθαι, όταν αναφέρει ότι τα όποια έργα γίνουν θα είναι «..στα πλαίσια της καλύτερης λειτουργίας του σιδηροδρομικού άξονα..» και φυσικά «...στο μέτρο του δυνατού». Σε άλλο σημείο του αναφέρεται ότι «...έχουν ως στόχο ...την επίτευξη της μέγιστης κοινωνικής συναίνεσης απέναντι στα έργα αυτά...».
Από όσο γνωρίζουμε συναίνεση ζητάς όταν πρόκειται να επιβαρύνεις την κοινωνία και όχι να την ωφελήσεις.
Η κυκλοφοριακή μελέτη που προβλέπεται στο μνημόνιο (και ήδη παρουσιάστηκε στο δημοτικό συμβούλιο) δεν παρουσιάζει μια ολοκληρωμένη και εμπεριστατωμένη πρόταση για την μελλοντική λειτουργία της πόλης, μετά και την δημιουργία των σταθμών του προαστιακού.
Δεν αντιμετωπίζει τις ανάγκες που θα προκύψουν από την αύξηση της κίνησης οχημάτων προς τους σταθμούς του προαστιακού και την μετατροπή των γύρων οδών σε τεράστιους χώρους στάθμευσης.
Ακόμα και για τον προβλεπόμενο χώρο στάθμευσης δεν ξεκαθαρίζεται ποιο θα είναι το καθεστώς κατασκευής του, ποιος θα τον εκμεταλλεύεται και σε ποιο βαθμό θα εξυπηρετήσει την περιοχή μας.
Δεν διευκρινίζεται επίσης τι θα περιλαμβάνει η ανάπλαση του χώρου του πευκώνα έως το εμπορικό κέντρο της πλατείας όπως και αυτού της Ελιάς του Πεισίστρατου.
Σοβαρά ερωτηματικά μας δημιουργεί η αναφορά ως ενιαίου του χώρου του νέου σιδηροδρομικού σταθμού με τον πευκώνα.
Σοβαρά ερωτηματικά μας δημιουργεί η αναφορά ως ενιαίου του χώρου του νέου σιδηροδρομικού σταθμού με τον πευκώνα.
Με ποια λογική γίνεται αυτό;
Η πρόβλεψη για κατασκευή Τραμ μόνο ως συμβολή στην κατοχύρωση του χώρου στον ΟΣΕ μπορεί να αντιμετωπιστεί, τη στιγμή που το Τραμ δεν εξυπηρετεί κάποια συγκοινωνιακή σκοπιμότητα αφού η Ελευσίνα και ο Ασπρόπυργος θα εξυπηρετούνται από τον προαστιακό.
Στο μνημόνιο επίσης παρουσιάζονται ως «κατακτήσεις» της δημοτικής αρχής οι αυτονόητες υποχρεώσεις της ΕΡΓΟΣΕ για την αποκατάσταση της περιοχής λόγω των εργασιών που γίνονται (σημεία 10 και 21 του μνημονίου).
Οι αναφορές για πλήθος άλλων παρεμβάσεων (πεζοδρομήσεις, διαμορφώσεις με κυβόλιθους κ.α.) που προηγούνται (!) της συγκοινωνιακής μελέτης (με ποια κριτήρια αποφασίστηκαν άραγε;) φαίνεται θα χρησιμοποιηθούν «ως καθρεφτάκια για ιθαγενείς».
Τέλος γίνεται μια αγωνιώδης προσπάθεια να παρουσιαστεί το ποσό των 12 εκατομμυρίων ευρώ που αναφέρεται στο μνημόνιο σαν να έχει ήδη μπει στο ταμείο του δήμου.
Επιπλέον η διοίκηση του δήμου προσπαθεί να παρουσιάσει ως εχθρική για την πόλη κάθε κριτική φωνή με το ψευτο-δίλημμα της αποδοχής ή μη του παραπάνω ποσού.
ΤΙ ΔΕ ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ ΣΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ
Στο μνημόνιο υπάρχει παντελής απουσία αναφοράς στο τι μέλλει γενέσθαι με τους χώρους του ΟΣΕ ( αμαξοστάσιο και σταθμός Πελοποννήσου) καθώς και με τους χώρους που απελευθερώνονται μετά την ολοκλήρωση του έργου του προαστιακού.
Ενισχύονται με τον τρόπο αυτό οι φόβοι των συμπολιτών μας για κατασκευή εμπορικού κέντρου μεγαθήριου τύπου mall στο άμεσο μέλλον.
Δεν ξεκαθαρίζεται το ιδιοκτησιακό καθεστώς και η χρήση των υπερκείμενων χώρων από το υπόγειο κομμάτι του προαστιακού.
Μάλιστα συνδέονται άμεσα με τις υπόλοιπες κατασκευές (τραμ, πάρκινγκ, ανάπλαση πευκώνα)Δεν υπάρχει καμία αναφορά στην 5η κρυφή γραμμή που κατασκευάζεται στο σταθμό απέναντι από το 301 Ε.Β., γραμμή για την οποία υπάρχει «…πρόβλεψη στην ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. για εξυπηρέτηση του (του 301Ε.Β.) από το σιδηροδρομικό σταθμό Αγίων Αναργύρων του προαστιακού σιδηροδρόμου…» όπως προκύπτει και από την απάντηση στις 6-11-2008 του υπουργού Άμυνας κ. Μεϊμαράκη σε ερώτηση βουλευτών του ΚΚΕ.
Υποθηκεύεται έτσι το διαχρονικό αίτημα του λαού των Αγίων Αναργύρων για απομάκρυνση του στρατοπέδου.
Δεν γίνεται καμιά αναφορά στην αποκατάσταση των χιλιάδων πεύκων που κόπηκαν.
Τέλος δεν υπάρχει καμία αναφορά για τους χώρους που δημιουργούνται κάτω από τις γέφυρες στο βόρειο τμήμα του δήμου.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ
Αυτά που λαμβάνουν χώρα στην περιοχή μας δεν είναι διόλου τυχαία.Καθημερινά γινόμαστε μάρτυρες του αφανισμού των λιγοστών εναπομεινάντων ελεύθερων χώρων που οικοπεδοποιούνται, τσιμεντοποιούνται και εντέλει παραδίδονται στο ιδιωτικό κεφάλαιο (χαρακτηριστικότερη όλων η περίπτωση του Ελαιώνα).
Η συστηματική υποβάθμιση του περιβάλλοντος μέρα με τη μέρα διογκώνεται παρά τα κροκοδείλια δάκρυα για «περιβαλλοντικές ευαισθησίες».
Οι όποιες εξαγγελίες για περιβαλλοντικά μέτρα είναι στα πλαίσια της λεγόμενης «πράσινης οικονομίας» και «πράσινης επιχειρηματικότητας».
Στην κατεύθυνση αυτή κινούνται οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ δημιουργώντας το «κατάλληλο» θεσμικό πλαίσιο (Συμπράξεις Δημόσιου & Ιδιωτικού Τομέα, συμβάσεις παραχώρησης, αυτοχρηματοδοτήσεις κ.α.), με τους τοπικούς τους εκπρόσωπους (νομάρχες, δήμαρχοι) να έχουν αναλάβει το ρόλο της υλοποίησή του.
Τέλος σημαντικές ευθύνες έχουν και τα κόμματα, οι πολιτικές δυνάμεις, οι «Μη» Κυβερνητικές Οργανώσεις και οι αυτόκλητοι «οικολόγοι» που εξωραΐζουν την Ευρωπαϊκή Ένωση και την αντιπεριβαλλοντική πολιτική που προωθεί.
ΑΓΩΝΑΣ Η ΜΟΝΗ ΔΙΕΞΟΔΟΣ
Ως Δημοτική Αναγέννηση πιστεύουμε ότι η μόνη διέξοδος είναι η λαϊκή κινητοποίηση.
Είμαστε αντίθετοι:Στην κατασκευή γραμμής Τραμ που κατοχυρώνει το χώρο στον ΟΣΕ.
Στη λογική της τσιμεντοποίησης και του επιχειρηματικού κέρδους για το περιβάλλον.
Στην κατασκευή εμπορικών και άλλων κέντρων που πέρα από την περιβαλλοντική υποβάθμιση θα πλήξουν τους μικρομεσαίους επαγγελματοβιοτέχνες της πόλης μας.
Διεκδικούμε:
Την απόδοση όλων των ελεύθερων χώρων του δήμου (χώροι ΟΣΕ και υπουργείου γεωργίας) καθώς και αυτών που θα δημιουργηθούν μετά την ολοκλήρωση του έργου του προαστιακού στο λαό της περιοχής.
Την άμεση απομάκρυνση του 301Ε.Β. Η κατασκευή της 5ης γραμμής βάζει ταφόπλακα στο διαχρονικό αίτημα του λαού των Αγίων Αναργύρων.
Την αξιοποίηση όλων των ελεύθερων χώρων με γνώμονα τις λαϊκές ανάγκες (πράσινο, αναψυχή, ήπια αθλητική δραστηριότητα) και όχι τα επιχειρηματικά συμφέροντα.
Καλούμε το λαό της περιοχής και τους μαζικούς φορείς σε αγώνα για το δικαίωμα στη ζωή, για το μέλλον των παιδιών μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου